Alla inlägg den 13 september 2008

Av Lena - 13 september 2008 17:14

Nu har jag kommit hem från lasarettet. Jag fick åka in i fredags med sjukbil. Jag hade då fått ytterligare ett gallstensanfall. Jag hade tagit medicinen jag fått som innehöll bland annat morfin. Herregud vad sjuk jag blev. Det kändes som jag hade migrän i hela kroppen. Sen måde jag illa och var kruttorr i munen. Mitt luktsinne gick på högvarv och jag kunde inte stå upprätt. Nu har jag fått nya piller utan morfin.


Väl inne på lasarettet tog man ultraljud på gallan. Gallblåsan hade ett innehåll av gruss och gegg och i gallgången satt det ett flertal stenar. Jag fick fasta till kvällen och sen fick jag äta kvälsfika. Men inget gallstensanfall. Nästa morgon idag fick jag åter vara fastande fram till lunch och då serverades dillkött. Fy för den lede jag äter inte pöcha och jag äter inte dillkött. Fick peta i mig förgiftad potatis och morötter. Kan aldrig tro de var kravodlade. Men inget nytt gallstensanfall. Fick i alla fall hemgång och har blivit lovad en operation inom en snar framtid. Till dess får jag leva på de nya medikamenten eller återkomma om jag blir dålig.

Presentation


Mina Jakthundar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards