Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Lena - 13 juli 2008 00:00

I dag gjorde jag allt för att få Biggan att bli trött. Biggan har energi för flera hundar.


De två gamlinganrna är av naturen lugna. Men den nya. Jovisst ville jag ha en hund med fart i. Jag har uttryckt att är inte detta en hundras att bita i kommer jag att skaffa en pittbull nästa gång. Jag har fått vad jag önskar och lite till. Man skall vara försiktig med sina önskningar.


Biggan är av en hård egensining och tänkande ras. Av kullen fick vi den värsta... Min man bara njuter. Nu har du fått vad du önskar säger han.


Det finns bara två lägen på den här hunden. Fullt ös eller koma.


Så under dagen såg jag till att hon fick social träning med människor och hundar och sen gick vi över tre gångbroar. Vidare till bästa kompisen Ebba en blandning melan fyra olika raser bland annat terverens. Ebba är en stor hund i storleksordningen liten grandis. Ebba har ADHD och är överaktiv. Yes, detta är bra för Biggan som verkar lida av liknande symtom. Efter denna lekstund på en timma fick Biggan träffa en ny bekantskab Boss en Leonberger. Biggan tyckte livet var underbart men hamnade i koma efter en stund. Ännu en promenad bland människor och sen hem. Trodde vi skulle kunna ta en promenad med övriga hundar medan Biggan låg i koma. Ack vad vi bedrog oss. Biggan skulle med. Promenad på flera kilometer, inga problem. Nu sent på kvällen tuggar hon på ståldelen till kontorsstolen medan mamma bloggar. Jodå du läste rätt Biggan tuggar på rostfritt stål. Hon tuggar på kapsyler på bultar. Bär runt på vatten skålen i rostfritt stål. Men detta har vi satt stopp för. Numera finns en vattenskål hon ej kan gå omkring med. Detta av rent praktiska och ekonomiska skäl. Vattenskador är kostbara.


Men nu skall jag och Biggan i säng. Godnatt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mina Jakthundar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards